Omzet non-foodwinkels 1,5 procent hoger
De omzet van de winkels in non-food was in november 1,5 procent hoger dan een jaar eerder. Het volume (de voor
prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) groeide met 0,7 procent.
De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, de winkels in meubels en woninginrichting en de drogisterijen
realiseerden in november een omzetstijging. De omzet van de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren,
de winkels in consumentenelektronica en witgoed en de winkels in recreatie-artikelen lag lager dan een jaar eerder.
Ook winkels in voedingsmiddelen zetten 1,5 procent meer om
De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in november 1,5 procent meer omgezet dan in november 2018. Het
verkoopvolume bleef nagenoeg gelijk. De omzetstijging van de supermarkten (1,6 procent) was groter dan die van de
speciaalzaken (0,4 procent).