.
Omzet non-foodwinkels bijna 3 procent hoger
De omzet van de winkels in non-food was in januari 2,7 procent hoger dan een jaar eerder. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) groeide met 1,8 procent.
De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, de winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in recreatie-artikelen realiseerden in januari de grootste omzetstijging. Ook de omzet van de drogisterijen en de kledingwinkels groeide. De winkels in consumentenelektronica en witgoed en de winkels in schoenen en lederwaren boekten een omzetverlies.
Winkels in voedingsmiddelen zetten ruim 2 procent meer om
De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in januari 2,2 procent meer omgezet dan in januari 2019. Het verkoopvolume bleef vrijwel gelijk. De omzet van de supermarkten nam met 2,4 procent toe, bij de speciaalzaken was de stijging 1,2 procent.