Bij Kallen Accountants en Adviseurs vindt u een aantal specialisten op het gebied van diverse branches. Hun actuele kennis maakt het mogelijk u actief en kundig te adviseren. Naast accountants en fiscalisten kunnen we binnen ons netwerk ook gebruik maken van de specialistische kennis van juristen, notarissen, HRM- en organisatieadviseurs.
Naast advisering verzorgen wij met een onafhankelijk team audits van diverse subsidieregelingen alsmede gemeentelijke- en Provinciale regelingen en reguliere jaarrekeningcontroles.
Non-profit
Stichtingen, verenigingen en coöperaties hebben in de praktijk steeds meer te maken met aangescherpte wet- en regelgeving alsmede een toenemende eis omtrent transparantie.
Kallen Accountants en Adviseurs kan u ondersteunen op het gebied van:
Verzorgen van een effectieve en efficiënte financiële administratie
Vragen op gebied van vrijwilligers, loonbelasting en onkostenvergoedingen
Uitwerking en inrichten Corporate Governance structuur in samenwerking met de notaris
Ontwikkeling commerciële activiteiten in samenhang met uw structuur
Bouw en vastgoed
Uitgerekend voor bouwondernemingen/ projectontwikkelaars is het van belang om goed inzicht te hebben in risicobeheersing van de projecten. Ieder bouwproject is uniek qua locatie, qua risico, doorlooptijden en complexiteit. Dit vereist een strakke aansturing en een goede verantwoording na de stakeholders. Wij zijn bekend met die materie en kunnen u adviseren op gebied van fiscaliteiten, financieel dienstverlening, financieringen en HRM services. Ook wij leveren dienstverlening op maat.
Notariaat
Ook binnen het notariaat is er meer dan wet- en regelgeving. Binnen ons kantoor voeren we een benchmark uit en staan u met advies bij ondermeer op gebied van HRM. Zodoende weet u waar u staat, waar kostenbesparing mogelijk is en hoe u uw bedrijf verder kan verbeteren. Uiteraard kunnen we een efficiënte beoordeling volgende de wet uitvoeren. Op grond van artikel 112 lid 1 WNA (thans artikel 2 regeling op het Notarisambt bew.) is de notaris verplicht de stukken van artikel 24 lid 4 WNA vergezeld te doen gaan van een verslag van een onderzoek daarover van een accountant.
Zorg
Ondernemen in de zorg is een uitdaging. Vanwege de hoge druk op het gebied van (administratieve) regelgeving is een professionele bedrijfskundige blik noodzakelijk om de continuïteit te waarborgen en te kunnen anticiperen op de wisselende regelgeving en bekostigingsstructuur.